Helekkarinmoinen etelätuuli puhalsi, mutta se on toki tässä Sahanrannasta aina parempi kuin itätuuli. Tuli sitten heiteltyä ja yksi taimenki kävi roppasemas Vihelsaaren vierissä. Ilta oli kuitenkin jo pitkällä ja ei muuta kuin uistattamaan tuulen laantuessa Ukonselän reunoja ja sieltähän sitä alkoi Sepolta haettuiehin punamustiin Tiuroihin taas lyödä. Parin kalan jälkeen löi oikein kunnon rautu, reippaat 60cm, jonka hölmöilin haavitessa irti ja siinä jonkin verran tuli saarivarvikkoa katteltua. Mutta pettymyksistä eteenpäin ja takaisinpäin kurvaillessa pätkähti vielä sopiva kala ja niin oli ”turistin” kiintiö taas täynnä ja huomenna pääsee suljuhomniin!
Julkaistu 22.6.2026

























